Translate

måndag 28 januari 2013

Gamblar om kakor och bajs?


Funny moment!
Jag och James skulle dela på en kaka. Jag åt upp halva och sa sen att vi får se om den andra halvan finns kvar när du kommer tillbaka… lite sådär kaxigt. 
Det James då börjar göra är att köra "chicken-leken" med mig. Han säger "hahaha, aldrig att du vågar äta upp den där kakan, ALDRIG!" och så håller han på i några minuter tills att jag går och hämtar kakan och låtsas sätta i hela i munnen. Då slutade han i någon sekund för att han trodde att jag åt upp den. 
Det gjorde jag bara för att visa att jag vågar visst. 

Efter dom där sekunderna gått och han inser att jag faktiskt inte ätit upp den fortsätter han med sin lilla lek och gör gester och låter som en liten höna (faktiskt ganska roligt att närvara vid detta tillfälle). 
Nåväl, om han ska fortsätta sådär då MÅSTE jag ju ta en tugga. Jag sticker in en stor bit i munnen.. och DÅ tog det stopp. 
Men vaaaaaa??? "Du kan ju inte äta upp MIN kaka??!!" Då vändes hela världen upp och ner. 

Jag förklarade sen för James att det inte brukar löna sig att leka chicken-leken om något som den andre personen faktiskt VILL göra. (I det här fallet så var det ju jag som ville äta kakan.) 
Jag förstår leken om det hade varit något som jag INTE velat göra. Typ som att äta bajs eller nått. Då förstår jag tanken med att säga "äh du vågar inte äta bajset". 
Men att gambla om hälften av en kaka… det gör man bara inte. 

Nåväl, det slutade med att han fick sina 2/3 så det var väl inte så farligt egentligen. 
Den var väldigt god!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.