Translate

måndag 14 januari 2013

"...man kan hitta på olika "under-cover" namn..."


Jag smsade just med min vän Magnus. Jag frågade när nästa singel släpps med Magnus Ekelund och Stålet. Jag har nämligen fått höra denna bit förr och jag hade till och med privilegiet att närvara i studion i Luleå när dom höll på att jobba på låten. Och hörrni, det är ju värsta hitlåten. Håll utkik på dom vetta!
Och inte för att skryta, men privilegierna fortsatte ramla ner framför näsan på mig. Magnus skickade nämligen iväg hela nya skivan till mig så nu sitter jag här och lyssnar på feta låtar. (om det skulle vara hemligt att jag har albumet på datorn, så kan vi väl säga att det inte är lika hemligt längre). 
Jaja, hemlighetsmakeriet kan fortsätta nästa gång. Det är ju alltid kul att ha nått hemligt på sin dator så att man kan hitta på olika "under-cover" namn…. 
Typ när Glasvegas släppte Euphoric Heartbreak så kunde man ju inte ha det namnet på datorn… nej, vissa döpte om det till "semesterbilder" eller till nått helt annat, sånt där får man hitta på själv, bara fantasin sätter gränser. 
Typ Hjalle och Heavy… jag har faktiskt en av deras skivor hemma. Fet!

Han frågade också om jag hade hört hans podcast, då svarade jag att det hade jag. Jag påpekade hur gött det var att lyssna på norrbottniska när man hänger i sin lägga i Glasgow. Vi filosoferade om "vilka fantastiska tider vi lever i" just för "sånt gick ju inte för 100 år sen har jag hört". 
Jag tänkte lägga in en fin länk här med podcasten.. men nåt har hänt med safari så hela adressraden har åkt bort, vad jobbigt det kändes!! Nej nu blire inge mer. 

Det såg så tomt ut med bara text, så här får ni en bild på mitt
gamla hotell där jag bodde när jag flyttade hit, värsta grymma slottet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.