Translate

tisdag 13 november 2012

"Glasvegas-rock-pose-infälld-Jonna-14-år-på-friidrottstävling".

Jag tycker att det är ganska kul med attityden i Norrbotten ibland. Allt behöver inte vara så flashigt eller sådär.
Jag kommer ihåg när det kom ut i pressen att jag var nya trummisen i Glasvegas, för ungefär 2 år sedan nu.
Jag hade sagt till min familj och mina närmsta vänner.. men resten av mina vänner hade ingen aning om vars jag tog vägen när jag drog från Piteå. 
Jag var tvungen att säga att det var en hemlis och att jag berättar om några veckor. 
Så tog jag min väska och började det nya äventyret.

När nyheten väl var ute så var det gott om artiklar i svenska tidningar. Dom flesta tidningar hade letat rätt på en bild på mig från typ min facebook eller myspace eller nånting och lagt ut och berättat att "svenska Jonna Löfgren är ny trummis i Glasvegas". 

Men gissa hur dom gjorde i Norrbotten… 
Dagen efter nyheten kom ut så ringer min mamma upp mig på skype och frågar glatt "Har du sett i NSD?" (NSD är en av dom lokala tidningarna i Norrbotten)
"Nej", svarar jag och undrar varför hon skrattar i telefonen. Hon fortsätter och säger "Du är så söt"… 
Åneeej, tänkte jag.. vad är det nu frågan om. 
Jag googlar snabbt upp NSD artikeln och tänker "hur tänkte dom här?"

Det är alltså en bild på bandet sen några år tillbaka.. och där i hörnet sitter jag infälld över den gamla trummisens ansikte… och bilden dom lagt in är en bild på mig när jag var 14, hade Harry Potter glasögon och mittbena… Inte nog med det. 
Det är en bild från en friidrottstävling, så jag har tävlingskläder på mig och det är ett diskusnät i bakgrunden. 
Dom måste ha tänkt att "Ja just det ja, Jonna Löfgren… Få se nu, henne har vi ju fotograferat förr. Vänta jag ska gå och leta igenom arkiven. Nääämen titta, här är ju Jonna, den här bilden blir skitbra".

Utan att ens tänka en tanke på att sno en bild från internet som var lite mera up to date så  har man istället gått den "lättare" vägen. Jag trodde i början att det var någon som ville vara taskig och jävlas lite med mig, men jag kom på att, så var nog inte fallet. Det var nog uppriktigt att någon faktiskt var nöjd med den här kompositionen över "Glasvegas-rock-pose-infälld-Jonna-14-år-på-friidrottstävling".

Yes, Norrbotten är ju bäst!




5 kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.