Translate

fredag 4 januari 2013

Jämföra whisky med oliver.


Yes, värsta grymma. 

Vi har haft besök av lite svenska vänner två nätter nu. Och nästa vecka kommer två andra vänner och ska bo här också. Vad kul hörni! Jag fick liv i lite kompisar att ta sig hit när jag berättade att biljetterna kostade 69kr från Stockholm till Edinburgh. Det känns verkligen som ett överkomligt pris. Då har folk råd att köpa whisky och massa billiga drinkar när dom väl är här också… jaaa, man kan köpa 3 whiskyshots för priset av den där flygbiljetten. Allt är ju relativt på nått vis. På ett bra sätt. Jag använder bara alkohol priserna som en lockelse för att det är så billigt jämfört med svenska priser. Meeeeeeen, med det sagt vill jag även säga att det är ÄNNU billigare att inte köpa nån alkohol alls, och bara köpa flygbiljetten till Edinburgh. Om man bestämmer sig för det alternativet, då kan man lägga sina pengar på t.ex irn bru eller oliver om man vill. (se bild nedan). Fast då går det jämt ut i slutändan... okej, här är alternativen. Man kan köpa oliverna för samma pris som en whisky. Om man köper två whisky då kan man köpa både irn bru(eventuellt 2st 1.5 liters flaskor) och en burk med oliver. 
Båda alternativen skulle nog bara väl spenderade pengar. Ni gör som ni vill. (Det finns andra saker här också)

Idag gick vi på massa vintage affärer. Jag köpte en ny hatt och en ny fluga. Ja, eller ny och ny, jag hittade dom i vintage butiker. Men bra deal fick jag. 

Plus att mina vänner Daniel och Carolina, dom fick testa lite haggis innan dom åkte från Glasgow nu i eftermiddags. Dom gillade det. Jag höll mig till dagens soppa dock. Kändes bra. (mycket bra)

Carolina tyckte även att hon hittade världens bästa bar just i Glasgow, så hon fick med sig ett av glasen därifrån, som en lite souvenir. Av en händelse har jag också precis ett likadant sedan innan. Jag nämnde att jag gillade det till en väl erfaren pub-glas-fantast, då fick jag senare under samma kväll en present av honom. Och ja, tänka sig, det var det här glaset. 


Nu ska jag äta oliver. Hörs hörni!

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.