Translate

söndag 3 februari 2013

Det ba kändes som swenglish..

Jag satt på tåget och hann bara sätta mig ner och kolla på den här reklam-skylten.
"Unsettled forecast with your bank or insurer.
Get a clearer outlook with the ombudsman. "
Haha, det är ju kanon! Ombudsman asså...

Jag har hållt mig ifrån godis hela januari... det var skitjobbigt dom två sista veckorna... typiskt.
Men det har nog jämnat ut sig rätt bra redan nu den 3:e februari.
När jag vaknade den första februari visste jag direkt vad som hade hänt.
Jag hade klarat det!!
Så jag firade med att äta godis till frukost... och sen även resten av dagen.. och efter det även i två dagar till. Det är nu jag sitter här och har frossat i ahlgrens bilar och en gott och blandat påse.
Swedish-feeling. jepp. Sitter och lyssnar på blues.
Jag ska giga nästa helg med ett bluesgäng som jag har träffat på bluesjammet. Så det ska bli skitkul att göra ett riktigt gig ihop. Ska repa en sväng på tisdag och sen äre gig på lördag.

Jo, igår hade vi gig med Glasvegas också. Asnajs!
Det var en liten festival i Kilmarnock utanför Glasgow.


Jag gjorde även piano-debut med bandet. Det gick bra. När jag kom tillbaka bakom trummorna igen så tänkte jag ändå "fan vad skönt att va hemma igen". Gött, trummor e bäst.

Kul med musik hörni, hörs vettja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.