Translate

torsdag 24 januari 2013

Later... When The TV Turns To Static


Ja, då är allt som har med mastring av skivan klart. 
Idag offentliggjordes detta och folk tycktes bli glada. (woho)
Rab skrev på Glasvegas Facebook att "you wouldn't believe how long it took us to decide on a 1 second gap in between 2 songs…"

Vissa av dom som känner oss som kommenterade på tråden skrev att " Jo, vi tror er". 

För det är fan svåra val man står inför hela tiden. Om det inte är "ska verkligen tamburinen vara sådär hög i mixen" så är det "äh, hörni, jag tror vi gör om alla gitarrsound" till mindre saker som att lägga till 1 sekund mellan två låtar. Allt måste kännas bra innan man säger att "nu är vi faktiskt klara".
Ja, vi är klara. Det känns bra. 

Igår satt vi och lyssnade igenom alla övergångar (för 4:e eller till och med 5:e gången) och allt lät bra. Förutom den där sekunden. Det var något som kändes fel. Det var mycket hit och dit men tillslut kom vi fram till att lägga på en sekund mellan låt 2 och 3. 

Efter vi kom fram till det så började diskussionen om "men var ska vi lägga till den, på slutet av låt 2 eller början på låt 3????"
Haha, efter många om och men och efter att vi gått igenom olika scenarion så kom vi överens om att den där extra sekunden läggs in i slutet av låt 2.. så att låt 3 börjar direkt, pang på bara. 

Ja, det är lite av det vi håller på med. Sånt som är viktigt för oss. Det är kanske för vissa oväntat men för andra helt självklart. 
Att spendera så mycket tid på detaljer… det gör vi nog alla. Men vilka detaljer det handlar om beror nog på vad ens passion är. Passion är bra att ha.
Hejje på er till nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.