Translate

torsdag 1 november 2012

Spela ett trumsolo med typ 7 stockar

Vi fick låna en stege igår när vi skulle byta lampa i taket. Vi har så höga tak i läggan så det räcker inte med att stå på en stol. Jag tänkte till och med använda ett litet bord och sen ställa stolen på den för att nå upp. Men det kändes inte helt ok när det handlade om ett mini bord från ikea(billigaste ever ftw), som stolen knappt rymdes på. Varken jag eller James vågade gå upp på den uppsättningen. 

Nästa steg var då att jag skulle ha James på mina axlar. (jag vågade inte upp på hans axlar).. han hoppade upp och där stod jag och kände mig rätt stark.. och rädd.  Ni vet sådär när man känner att man har en tyngd på sina axlar.. typ så kändes det. 
Jag förstår honom.. sådär kan det kännas efter ett gig.

Men det gick ju bra att få ner den gamla glödlampan… när han hoppade upp igen och skulle sätta dit den nya lampan så tog det liiite för lång tid, 
och det slutade med att en svärandes James fick med sig hela lampskärmen ner, och ingen lampa lyste. 
När han satt där uppe (på axlarna) och bara fortsatte svära hoppades jag på att han skulle säga att jag kunde släppa ner honom… men jag tror att han behövde lite tid att få ut sin ilska. 
Så jag härdade ut och tänkte på hur kul det skulle vara om jag nös i detta ögonblick. 
Ni vet sådär som i snövit och dom sju dvärgarna på julafton, när dvärgen under rocken tillslut nyser och han som sitter på axlarna bara flyger iväg. Undra om det kan hända på riktigt? 
Och i såna fall… Om jag skulle välja en sektion ur den filmen som skulle kunna gå att göra på riktigt då skulle det ju såklart vara när Toker spelar trummor. Fatta coolt att göra ett trumsolo, spela med typ 7 trumstockar, slänga upp dom i luften och sen att dom åker igenom tröjan och efter det träffar trumman och avslutar med en härlig crash. Faaaan vad fett asså!
Ja, och vi lyckades få upp lampan sen förresten...
För dom som vill kan man ju fundera på ett sånt där "hur många blablabla krävs det för att byta en glödlampa-skämt". Dom brukar ju gå hem. 


  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.