Translate

torsdag 1 november 2012

Lystring, ett erkännande!


Apropå gårdagens inlägg om hur det står skrivet "jonna" med felvänt j överallt i vårt hus. Jag pratade med mor min igår som sa att "jaa, jag kommer ihåg att du ristade in "jonna" på vår nya sängkarm också"… jag svarade väldigt frågande då för jag kommer absolut inte ihåg detta? Jag vet att jag skrev det överallt med vanliga pennor, men rista in i trä, det minns jag inget om. Jag minns dock att det var lite kalabalik kring vem som hade gjort det…

Idag skypade jag med min lillasyster. Hon sa att hon gillade gårdagens blogg och erkände även att hon hade "gjort en fuling". Hon erkände nu, 15 år senare att hon faktiskt har skrivit "jonna" med felvänt j i huset också så att folk skulle tro att det var JAG och inte hon… hon ba "asså jag skrev josefine en gång, men då fick jag ju skäll, så det var ju inte värt det"… haha, smart syrra man har då. 

Sen började hon även berätta, helt oberoende av vad mamma hade sagt om sängen, att "jaaa, jag kommer ihåg att jag ristade in ditt namn på mammas och pappas nya säng". Nu är gåtan löst morsan!!


1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.