Translate

torsdag 22 november 2012

"En helt ny värld har öppnats… igen."


Jag gick till nått som heter job centre idag. Eller det var i alla fall min plan. Det är dit man går för att få sina "fyra sista siffror" fast i Skottland. Ja, det är väl på tiden kan man tycka. 

Jag tänkte vara duktigt och tog mig ut i regnet direkt efter frukost. 
Jag bestämde mig för att gå in till stan och jag fick vägvisningar som jag fått skickat till mig med google maps. 
Efter 45 minuters gång med paraply i regnet så kommer jag fram till rätt adress. 
Men jag ser inget job centre, jag börjar fråga folk omkring men ingen verkar veta. 
Tillslut möter jag en dam som kommer på att "jo, det är nog i den där glasbyggnaden precis där". Jag var 5 meter ifrån. 
När jag kommer in sitter en vakt vid ett skrivbord och jag står där genomblöt med imma på glasögon och frågar "is this the job centre?"
Det var en man med grått hår och skägg som såg ut lite som en amerikansk polis i sin uniform. Han svarar såklart att det INTE är det. Jag bara yes asså!

Jag fortsätter och säger att google maps säger att det ska vara på den här adressen. 
Då svarar han "ja, alltså, job centre VAR här för 8 år sen ungefär…" Google maps ftw!

"Aha ok", svarar jag. Han tillägger också att närmsta job centre ligger på andra sidan stan. 
Wohoooo, tänkte jag och gick ut i regnet igen, med mitt paraply och började gå hemåt igen. Nu ligger jag i sängen under täcket och dricker te och skriver en blogg. Min händer börjar bli varma igen. 

När jag kom hem fick jag dock ytterst goda nyheter: Vårt internet är igång igen. Internet har vi varit utan i lägenheten i 1.5 månad nu. En helt ny värld har öppnats… igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.