Translate

lördag 3 november 2012

Lite rock n roll...


Jag ska få spela med Merit Hemmingson på Piteå världsmusikfestival om två veckor. Innan jag fick förfrågan visste jag inte något om henne, (lite som Glasvegas). Så jag körde en google (precis som med Glasvegas) och fick reda på att hon verkar ju vara ascool(typ som Glasvegas)!! 
Hon spelar hammondorgel och är riktigt svängig, och hon har spelat med massa grymma musiker genom åren. Jag är redan lite nervös, men det ska bli skitkul!! 
Så för er som befinner er uppe i norrbotten den 16:e november så rekommenderar jag att ta er till acustikum till giget. Tror det kommer bli skitbra! 
Det blir bara Merit och jag som bildar duo. Spännande. 
Idag var jag till repan och kände igenom lite låtar som vi ska spela. Det är någon låt som det är vispar på, så jag letade fram visparna och började lira..
Tyvärr så höll dom inte hela låten då alla strån började fara överallt över trumsetet. Jag tänkte att det är ju lite rock n roll att slå sönder trumstockar och cymbaler.. men det kändes nästan ännu mer rock n roll att slå sönder en visp! Jag bara yes asså!
Nu ska jag på middag och sen dra på festligheter. Hejj på er!

3 kommentarer:

  1. Nice! Vad kostar en biljett till detta evenamang tro? :) Piteå är ju trots allt ingen omöjlighetsdistans!
    Kul, vispgrejen hände mig en gång också. Blev sjukt förvånad och halvt paralyserad, haha!

    SvaraRadera
  2. hehe. najs Linnea!
    Det kostar 100 kr om man är student tror jag..

    SvaraRadera
  3. Åååh jag som hade vilja komma.. Har gig i Luleå annars hade jag väl hunnit. Kör hårt!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.