Translate

tisdag 27 november 2012

"Ja, jag erkänner väl att jag alltid varit det svarta fåret i familjen..."


Jag satt och kollade igenom gamla bilder.
Hittade en kanon-bild som jag själv ritat. 
Ja, jag erkänner väl att jag alltid varit det svarta fåret i familjen när det kommer till att rita. Men när jag ritat den här teckningen kände jag mig rätt nöjd faktiskt. 
Eller jag kände mig snarare förvånad över att jag faktiskt kunde rita så bra.

Mina föräldrar bor kvar i samma hus som jag växt upp i uppe i Boden. 
Innan min pojkvän hade varit och hälsat på där så ville jag försöka visa hur huset och vår gård såg ut. 

Det var i turné- tider så jag ritade på det där "hotell-blocket" som man brukar få… Ni ser den där stora tallen jag ritat, där under står det "K west" vilket gör mig påmind om att detta ritande skedde i London. 

Nåväl, som ni kan se så är det två hus, ett stort och ett litet. Tillhörande grusgång och trappa upp till storhuset. Ett garage kan vi också skåda i lillhuset och även en liten parkering. Som ni ser är det också ett litet "staket" eller "avskärmning" eller vad man ska kalla det alldeles vid lillhuset också. 
Det är vissa fakta om husen som inte riktigt går att avgöra på bilden. T.ex att dom är röda. Eller ja, det är nog den enda fakta som inte framgår. Allt annat är korrekt. 
Så här ser det helt enkelt ut där jag växte upp! Visst är det fint?
Ja, min pojkvän tyckte det såg mysigt ut också! 

(och nej, det är inte min bil, tyvärr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.