Translate

söndag 18 november 2012

"kom igen det blir kul, vi göre ba! Det är ju kul att rita!"


Ja, vars ska man börja?
Vilken jävla helg (på ett mycket bra vis).
Ett jäkla drag uppe i Pite måste jag säga (typ festlig stämning).
Merit Hemmingson är ascool och grym på sin grej. Det var sjukt kul att lira tillsammans!!
Publiken verkade uppskatta det med, vilket var ett himla fett plus i kanten!
Lite anekdoter från helgen kommer här:

1. Vårt första rep, Merit säger "vi kan väl börja med låt x?!
-Ja, det är väl den med vispar va? svarar jag
-Nae det kan jag inte tääääänka mig, det är definitivt stockar på den, säger Merit.

Ja, jag kände väl redan här att jag var nog fel ute… och ja, det stämde. ops, jag hade kollat in en låt som vi inte ens skulle lira. Synd att jag inte hade kollat in den första låten som vi skulle repa dock. Men det löste sig, jag kollade in rätt låt till giget så allt var lugnt. 

2. Vi spelade i black box i Akustikum. Där har jag spelat ett antal gånger förut när jag gick på musikhögskolan. Men det var annan feeling den här gången(läs festival-feeling-ish.. på ett bra sätt).. 
Hur som helst, i logerna backstage så är det ganska sterilt och dom känns lite för "fina" och uppstyrda. 
MEEEEEN, det fick jag och Merit äran att ändra på efter giget. Då kom arrangören och sa att han fått meddelande av bossen att vi måste signa väggen innan vi drar. 
Faaan vad najs… jag och Merit stod och tvekade lite… eller det var mest Merit som sa
" ja men ska vi verkligen? Det är ju INGEN som har skrivit här? 
Jag stod mest och sa "kom igen det blir kul, vi göre ba! Det är ju kul att rita!"

Så vi fixade dit våra namn och en liten hälsning. Så nu är det lite mer hemtrevligt i den där logen i alla fall. Förhoppningsvis blir det tradition så att viben(läs engelskt uttal in the hood- style på viben) där inne kommer förbättras hela tiden. Då kanske man till och med kan sitta där inne och känna sig lugn och peppa inför gig och inte sitta och tänka på att det känns som man sitter i väntrummet in till tandläkaren.

3. Joooo just det ja. Det var någon som hade bråttom att skriva ut skylten med våra namn till logen. Eller så var det den där sköna norrbottniska-äh-de- blir- bra- feelingen(som jag beskrivit tidigare i "Glasvegas-rock-pose-infälld-Jonna-14-år-på-friidrottstävling")som hade tagit över för ett tag. Jag fick heta LÖGFREN.. och Merit fick heta Hemmingson med ett extra "s". 
Dessa felstavningar får mig osökt att tänka på min bästa felstavning ever. Det var typ ett medlemsbrev från kappahl eller typ swedbank eller nått där det stod "Jonna Zötgren". Zötgren är ju bäst!

Nu är jag hemma i Glasgow- hooden och ska äta fruktsallad. Vi hörs vettja!

PS. asså jag skulle lägga in lite bilder i det här inlägget, men vårt internet är för segt nu, så det kommer väl kanske imorrn dårå.... oooh, vad spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.