Translate

måndag 15 oktober 2012

Some people are gay, Get over it!


Här får jag springa.. så jag gjorde det idag.
Sol i Glasgow. Bra grej! Då äre bäst att passa på så att säga. Oftast när det är sol så tänker jag " nu ska jag ta på mig skorna och jackan och ut och gå i finvädret"… när jag gjort det och kommit ner för trappen och ut genom porten så har det oftast börjat regna.. eller åtminstone blivit molnigt.. Det ändras rätt fort.. vilket kan va bra också.. speciellt om det regnar. Det är dåååå man ska ta på sig skorna och jackan och springa ner för trappen, för då lär det vara sol när man kommer ut. Så det funkar båda hållen liksom!

Men idag var en sån där trevlig höstdag som faktiskt har varit solig hela dan. Så jäääla gött ju! Och inte nog med det, när jag nu var ute idag så såg jag även en stor reklamskylt på en av Glasgows många bussar som sa "Some people are gay, Get over it! "… Det kändes också bra, hade aldrig sett det förr, men jag googlade och tydligen har samma slogan hållit igång i flera år via organisationen Stonewall. 
Bra grej!

Och ytterligare en bra grej, vi har dragit på gasolvärmegrejen och har det varmt och skönt i vår lilla studio. Vi ska spela in lite pålägg på låtar från nya skivan..  vi har gjort andra versioner... som har potential att bli släppt i andra sammanhang än just album 3. Kanske typ b-sidor eller liknande... får la se hur det blir först. Ja, det är kul med musik.

Tre bra grejer. ja ba yes asså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.