Translate

onsdag 24 oktober 2012

Otur i Oturen

Ibland har man tur...
men det här är inte min trisslott

Igår skulle jag ta mig till Malmö igen. Cyklade ner till tågstationen, typ så snabbt jag bara kunde. Och när jag såg tåget komma in på perrongen ökade jag ännu lite till. 
Tåget stannade, jag låste cykeln och sprang sista biten. 
Jag hann fram till tåget och tryckte på knappen för att öppna dörren och då åker det ifrån mig. Lite surt tänkte jag. 

Men hur som helst så stannade jag på stationen tills det skulle gå en buss om 40 minuter. Tar bussen och sen byter till tåg i Hässleholm. Tog mig ner till Malmö(tog två timmar istället för en). 
Där träffar jag en god vän och vi hinner ta ett glas vin. Det var det bästa som hände på hela dagen! Kul vare!

Hur som helst så tar jag tåget hem två timmar senare. Det hinner jag med och åker tills jag måste byta till buss som har ersatt tåg sista biten på grund av banarbete. 
Vid bytet sa dom på tåget att "det kommer finnas personal vid perrongen som visar var ni ska gå till ersättningsbussen". Tydligen så missade jag helt all "personal", och det var typ tomt på hela stationen när klockan var ganska sent. 

Jag springer omkring och letar som en galning och efter fem minuter inser jag att jag kommer missa den. Ser inte en enda buss! Och det står skyltar överallt som säger att det går ersättningsbussar under dom här dagarna sista biten. Och så står det "ersättningsbussarna hittar du på stationskartan"… å vars finns det nån stationskarta då tänker jag?

När jag gått och letat i en kvart och inte hittat nån att fråga så ser jag en liten karta(stationskartan antar jag) där det står vars jag ska gå. Jaha, på andra sidan stationen.. Smart. 

Jag inser att det kommer gå en om en halvtimme.. det gav mig hopp. Men det slutar ju i alla fall med att den bussen inte stannar där jag ska av. 
Så jag får ta den som går om en timme igen. wohoo. 

Busschauffören släppte in mig i bussen 45 minuter före avgång för han tyckte synd om mig. Där sitter vi och väntar… i slutändan visar det sig att det är bara jag som ska med bussen. Värt. 

Väl framme hämtar jag upp cykeln och cyklar sista 15 minutrarna. Nu vill jag bara vara hemma i sängen. Cyklar lite extra snabbt… jahaaaaaa… då hoppar kedjan av. Kul tänkte jag, en gång till. 

Efter att kedjan hoppade av tänkte jag att vad som helst kan hända. Kommer jag riva upp jackan? kommer jag snubbla över en sten? Kommer jag ramla i trappan? 
Jag är beredd på vad som helst och jag är inte längre så brydd. 
Men när jag väl är beredd på allt så händer inget. Vilket ändå var väldigt skönt. 

I slutändan var det ändå värt att resa dom där 5 timmarna för att träffas och ta ett glas vin i två timmar. 
Jag har som alltid tänkt att norrbottenstrafiken inte är den bästa alla gånger. Men skånetrafiken är inte min favorit från och med nu heller. 

Igårkväll kändes det inte så kul.. men idag så tycker jag att det är ganska roligt faktiskt. 
Så tänk  på det mina vänner, när ni har otur i oturen… då blir det alltid roligare imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.