Translate

tisdag 30 oktober 2012

"Det är ju jobbigt med blöta sockar"


Yes, igår hände det grejer. Jag är tillbaka i Glasgow igen. Dagen började med en springtur i parken, vi tog med två limpor med gammalt bröd för att mata fåglarna som också brukar hänga i parken... Eller gammalt och gammalt, det var väl inte direkt så, man vill ju inte ge fåglarna gammalt bröd inte. Det var fortfarande vitt och inte grönt. Fåglarna blev alldeles till sig och man försökte som sprida ut så att ALLA skulle få. Dom åt faktiskt upp allting!! Bra jobbat fåglarna!!

Sen på hemvägen sprang vi till tesco och shoppade loss blåbär och bananer och allt möjligt gott. Väl hemma sen så drog jag igång vatten till badkaret direkt… undertiden hann jag göra massa saker. Jag gjorde värsta goda smoothien och kanske var lite väl inne i detta så jag glömde helt bort vattnet till badet som stod och rann. Jag började höra ett ljud som jag aldrig hört innan i denna lägenhet. Det där ljudet av att det skvalpar över. 
När jag springer in på toan så är det vatten över hela golvet. 
Det enda som var bra med det var att det var varmt och skönt att gå i. 
Annars om det är vatten på golvet inne på vår toa så är det oftast kallt på grund av att det har regnat in från det där fönstret som inte går att stänga… det get oftast en oskön feeling. 
En jobbig grej med att badet hade runnit över var när James påpekade att "hoppas det inte rinner ner till grannen"… Slutade med att jag blev lite stressad och la ut typ 7 handdukar på golvet. Det sög upp det mesta. 

Efter översvämningsincidenten gick jag på stan och köpte mig ett par tofflor. Dom kan jag ha när jag ska gå hemma i lägenheten och det är blött på golvet(t.ex vid badkarsöversvämningar)… det är ju jobbigt med blöta sockar. Värt med tofflor!!

Efter det hade jag lektion med en av mina trumelever, vi hade kul som vanligt. Vi spelade så jazzigt som det bara kan bli med 5B stockar. Det vill säga, liiite jazzigt. Vi använder även uttryck som "straw-be-rry"  när man talar om trioler. Det kan ni tänka på om ni behöver hjälp med triolerna. Det kan dock bli lite förvirrande när man ska prata om tex den tredje av triolerna. 
Alltså "-rry"….Men det funkar oftast i sitt sammanhang.

Sen gick vi hem och hann ta en öl innan vi drog till ett gig. Det var Beach House som spelade denna kväll. Bra skit. Ja, igår var en typiskt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.