Translate

lördag 27 oktober 2012

"Don´t tell anyone, I´m surprised you even told me..."

Det var en sån här taxi som släppte av mig
10 meter för sent....typiskt.

Ja, vi var ut igår och gjorde Stockholm osäkert. Värsta Boden-gänget var vi. Kul kväll. Men det ska jag inte berätta om nu. Det här är en annan historia....
Det hände en rolig grej förra veckan…som kändes lite jobbig när den hände, men redan dagen efter det hände var det väldigt kul att se tillbaka på. 
En vanlig tisdag bestämde jag mig för att dra till ett bluesjam och dricka öl(klassiker) i Glasgow. 

Det var faktiskt väldigt trevligt och ett kanon- initiativ av mig om man säger så… Dit brukar jag gå så ofta jag kan och har tid typ, så därför är det skönt att jag numera kan gå dit och faktiskt känna folk. wohooo. För då kan vi bjuda varandra på öl och snacka skit. Typiskt bra grej!
Så hela bluesjamsgrejen var ju en hit.. det var först när jag kom hem som det blev lite konstigt. 

Det började med att jag inte hade nycklarna. Dom måste ha ramlat ur min ficka. Så när jag står utanför porten så inser jag att jag måste buzza för att få komma in.
Jag står och tittar på buzz-knapparna som jag tycker ser ganska ovanliga ut. 
Det var så konstigt för jag kunde inte hitta den knappen som det brukar vara. Och eftersom vi bor högst upp så testade jag bara att ringa på den knappen som var högst upp. Inget svar. Det slutar med att jag ringer på alla knappar och tillslut svarar någon i telefonen "yeah?"Jag svarar "I live here!" och jag blir insläppt. 

När jag kommer in så tänker jag direkt att det var konstigt att någon hade hunnit måla om i trappuppgången… 
Nåväl, fortsätter upp för första trappan… den där dörren har också bytt färg? 
Nästa trappa… men shiiit asså, har ALLA målat om?? 
När jag var på våning två började jag sakta inse något, men jag var inte säker… så jag fortsatte såklart en trappa till.. och då förstår jag på allvar…. Jag är ju i fel trappuppgång!! 

Haha, alla dessa tecken, men hjärnan fattade inte riktigt. När jag berättade för min pojkvän så sa han "I went in the wrong close once, but only cause I was really pished"… 
Så jag svarade att ja, det är ju en bra orsak. (Dock gick ju inte han upp alla trappor utan insåg direkt att det var en annan trappuppgång...)

Det var ju faktiskt taxin som hade släppt av mig lite för högt upp på samma gata så jag gick in som om han hade stannat utanför vår trappuppgång. Min pojkvän tillade även "Don´t tell anyone, 
I´m surprised you even told me, haha" När han sa det tänkte jag direkt, "det här är bloggmaterial". 

2 kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.