Translate

måndag 22 oktober 2012

"Min principiella gräns går vid två"

Tänk er en sån här..
fast med två flugor i.
Igår var jag och träffade lite vänner i Malmö. Skitkul. Jag hängde bland andra med en gammal vän från Boden, Erik heter han. 
Vi och ett gäng gick ut på en pub och Erik kände att han ville bjuda mig på en mojito. Det var mer än välkommet från min sida.

Så småningom satt vi där med våra drinkar och var rätt nöjda. Efter ett tag säger Erik ganska obekymrat: men här är en fluga i min... Elin, hans tjej tar tag i saken och suger upp den in uppför halva sugröret och sen "häller" ut flugan från glaset.


Det gick ju bra tänkte jag, och började rota i min drink om det eventuellt fanns fler flugor...
Vi kom fram till att det var så sjukt liten chans att det skulle dyka upp mer än en fluga i en drink på en och samma kväll. Alla satt dessutom och skämtade lite om att det skulle vara lite små-divigt att be om en ny drink "bara för en liten fluga". Jag tänkte att det var rätt hardcore att fortfarande vara nöjd med sin drink som man betalat dyrt för när man hittat en fluga i den. 

Själv hade jag nog varit rätt misstänksam och typ tagit små små klunkar resten av kvällen för att minimera chansen att typ suga i sig en gammal vinge eller nåt. 

Fem minuter senare säger Erik: nämen titta, här är en till fluga i mitt glas.
Då börjar alla kring bordet asgarva och Erik vågar sig på att säga att "min principiella gräns går faktiskt vid två flugor."
Så tog han glaset till baren och säger då till personalen att' ja, min principiella gräns går vid 2 flugor'
Personalen svarar då "Jaaaa, det förstår jag verkligen" och ber tusen gånger om ursäkt.
Så han lämnade in sin halvdruckna drink och får en ny snarast. Erik tillade sen att, man kanske skulle druckit lite mer av den där drinken innan man lämnat igen den, så hade det ju typ blivit 2 för priset av 1. Bra tänk!! Precis så hade nog jag också tänkt. 

Så gör jag alltid när jag går och handlar mat. Guldläge om det gäller drinkar ju!


3 kommentarer:

  1. Så gör vissa på McDonalds, tar tre tuggor av hamburgaren och säger sedan att den är kall och tar en ny. Dom har som policy att inte servera kall mat.

    SvaraRadera
  2. Härlig policy ju! Haru testat policyn? Verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har gjort det då det fanns anledning. Men aldrig satt det i system..

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.