Translate

tisdag 2 oktober 2012

Turnéminne

På tal om turnéminnen, så offentliggjordes denna turné i morse,
ut och spela igen i december, wohoooo!!!

Jag tog till ett trick för att bestämma mig vad jag skulle skriva om härnäst. Jag bestämde ett ämne :"Det är kul med musik"… klassiker!
När jag tänkte på "det är kul med musik" bläddrade jag igenom den mentala hårddisken och kom att tänka på när vi var på turné med Glasvegas en gång. 

Jag tror att det var Nottingham vi spelade vid detta tillfälle. Jag var ute på en joggingtur innan giget och kom tillbaka helt slut och stod och stretchade vid turnébussen. Då kommer två lite yngre grabbar fram och frågar "är det du som är trummisen i Glasvegas?".
 -Ja, svarar jag och grabbarna börjar direkt konversera mellan varandra " jag saaaaa ju att det var hon vi såg som joggade förbi"…. sen frågar dom mig direkt "var det du som var och joggade nyss?" 
Jag tänkte väl i stunden att det var väl ganska uppenbart eftersom jag står i stretchar i Nike-tights och joggingskor alldeles genomsvettig. Men såklart så svarar att ja det har ni rätt i. 

Efter det blir ena pojken helt exalterad och berättar att han var och såg giget som vi spelade igår (nånstans ganska nära Nottingham i England) och tillslut avslutar han sin berättelse med att säga " och vet du vet du!! När du kastade trumstockarna i publiken fick jag den rätt i pannan!!!"
Oops, tänkte jag och började be så mycket  om ursäkt till den unge mannen, men han avbröt mig och sa " asså nej nej, be inte om ursäkt, jag är asglad för jag fick ju stocken".

Det är en sån där händelse som jag aldrig ens kunde tänka mig att jag skulle få vara med om. Jag är så grymt tacksam och glad över att jag får vara med om allt detta! För jag är ganska säker på att det är inte varje dag framöver som folk kommer upp och säger i princip att dom var glada över att få en trumstock skickad i pannan på dom. 
 Så Enjoy säger jag.. det är kul med musik!

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.