Translate

måndag 1 oktober 2012

James, ett fönster och gaffa.


Jo, alltså… vårt fönster inne på toan har inte gått att stänga på några veckor. Och nu när det börjar bli kallare ute så tänkte både jag och min sambo James att det var dags att göra nått åt saken. Saken är den att det blåser upp hela tiden och det regnar in på golvet. 
Jag frågade James om jag skulle ringa någon som kan hjälpa oss med att fixa det. Men han sa bara att jag inte behövde göra något, utan att han skulle fixa det. Bra, tänkte jag, det låter som en alldeles utmärkt plan. 
Hans pappa har bra kontakter så vi kanske skulle få det billigare av någon fixare som han kunde ringa. 
Hur som helst så var hans pappa i USA den här veckan så vi kunde inte använda hans kontakter. 
Då bestämde James sig för att göra en nödlösning tills vi kunde använda oss av den billiga kontakten. 
Han lät faktiskt ganska exalterad över att få göra det själv och han berättade att han skulle hämta gafflatejpen från studion. Gaffatejp är ju bland det bästa som finns. Det vet väl alla. 

Så jag lämnade honom till att göra sin grej… efter ett tag hör jag även att han tagit fram hammaren. Vilken kanon idé!! 
Han hittade en liten träbit också inne i förrådet som han hamrade fast längst ner på fönsterkarmen så fönstret inte hade nån chans att blåsa upp… Så svart tejp över hela fönstret och sen en träbit fasthamrad för att säkra eventuella kryphål för vindpustar… 
Hans metoder att lösa problem är bara en av anledningarna till varför jag är stolt över honom. När han var klar sa han: "när jag får mer tid över, då ska jag bli mer händig".  

4 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag sitter och letar efter några svenskar som bloggar i Glasgow men jag hittar inte så mycket....Hamnade här och du verkar precis ha börjat att blogga :-)
    Jag kommer antagligen att flytta till Glasgow nästa år......men efter att ha hört deras dialekt (!!) så börjar jag fundera på om jag ens kommer att förså vad dom säger??? Hur är det för dig!??? Antar att man lär sig så klart, men herregud vad svårt att höra alla ord!!!

    Ika

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Vad kul, klart du ska testa på Glasgow. Dialekten snappar du snabbt upp, så det behöver du inte oroa dig för. Det jobbiga är ju att dom inte har svenskt lösviktsgodis och bearnaise-sås... så glöm inte att ta med det om du flyttar dit:) /Jonna

    SvaraRadera
  3. Jag bor i Grekland så det är mycket "grejer" som jag saknar här redan :-) Typ beasås! Gud vad gott!! Men om jag förflyttar mig till Skottland så kommer jag att beställa hem lite saker att smaska på!

    http://www.totallyswedish.com/en/webshop/food/dairy-deli/eriks-sauce-bearnaise

    Ika

    SvaraRadera
  4. Men shiiit vilken grym sida!! Men då är ju allt lugnt..mat e bra:) /J

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.