Translate

torsdag 6 december 2012

"Typiskt, men sant."


Igår i Inverness gick vi till en pub efter giget. Där kom det fram en kille som sa "tjena, vi träffades förra året då mitt band var förband till er, kommer du ihåg?"..
Ja var lite förvirrad först och sen spelade jag bara med och sa.. "jaha, okej, vad trevligt."  
Vi stod och snackade en stund och sen tjugo minuter senare säger han hejdå och trevligt att träffas och lämnar puben.
Två minuter efter hejdået kommer han in till puben igen och kommer fram till mig och säger. "Du förresten, vi träffades aldrig förra året, det var någon annan"….
(Haha, skööön kille!!)
"Jahaaaaa.. okej".
Jag svarade att jag bara hängde på honom när han sa att vi träffats förut. 

Kändes lite random att han faktiskt kom tillbaka för att säga att vi faktiskt aldrig hade träffats förr. Så nu var ju typ båda påkomna på nått vis. 

Men jag tror att om det var ombyta roller.. om JAG kom fram och sa "känner du igen mig" och sen kommit på att ojdå, det var nog inte han… då skulle det nog krävas en del för mig att faktiskt gå tillbaka in till puben igen för att säga sanningen till killen om att vi faktiskt aldrig träffats förr. 
Det var skönt att han bara gjorde det, utan problem. Och jag sa utan problem att jag bara hade hängt på honom, fastän jag inte kom ihåg. Typiskt, men sant. 

Nu är jag hög på haribo och nässpray. Buzzzzin ftw!
Jag ska chilla lite till innan jag börjar peppa inför kvällens gig. 
Värmen är på i omklädningsrummet och jag har en stor soffa för mig själv. Gött. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.