Translate

onsdag 12 december 2012

Att välja singlar...


Vi hade nyss ett gruppsamtal på skypen med bandet och managers. Efter vi hade pratat klart om "vem var det som rapade?" eller "vem är det som smaskar hela tiden?" och diverse skämt (som lätt blir långdragna via ett gruppsamtal eftersom man inte kan se varandras reaktioner och folk pratar i munnen på varandra) så kom vi in på rätt bana…. välja första singel från albumet. 

Vi var alla inne på samma linje.. förutom en av våra managers som tar den säkra vägen och säger en helt otippat låt som första singel som han tror starkt på. 
Då har han en livlina om den singel som alla vi var överens, om den inte får så bra kritik/radiotid osv. 
Då kan han alltid dra fram sitt kort " ja men kommer ni ihåg vad jag sa där innan jul på gruppsamtalet via skype, jag sa ju heeeela tiden att vi skulle ha valt den här ANDRA låten"… haha. 

Smaaart! Det är lite av en grej som minst en i bandet måste göra lite här och var, bara för att balansera upp det lite i slutändan.

Det är en bra grej tycker jag. Alltid skönt att kunna skylla ifrån sig på någon annan. Desto mindre ansvar desto bättre. 
Jag har i alla fall bestämt vilken den 2:a singeln ska bli. Den låten kommer jag kämpa för, mycket, innan jag ger mig. Inget sitting on the fence på andra singeln. Haha. äh, jag bara vibe-ar upp mig själv nu. Bra feeling. Kul med låtar. Hoppas folk kommer gilla våra nya. Kom igen, det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.