Translate

måndag 3 december 2012

"Du ser den här pennan, den är ungefär så här stor, lite större kanske, och krispig"…


Igår gick jag och skulle beställa kinamat från en restaurang utanför spelstället i Manchester. 
Jag gick in och var jättehungrig och frågade vad dom hade för vegetariska alternativ. 
"ja, vi har ju alla dom här" svarar han och pekar på massa ord som jag inte förstår nånting av. 
Jag frågar "vad är det här?" och pekar på en av dom vegetariska rätterna. 
Han svarar då "ja, det är en grönsak" Han tar upp en blyertspenna och fortsätter berätta "du ser den här pennan, den är ungefär så här stor, lite större kanske, och krispig"…
Ah okej, tänkte jag ganska förvirrad och svarar: "Kan jag få lite tofu med broccoli tack".

Det gick bra tillslut. Jag fick min broccoli och tofu, det var asgott. Jag sparade till och med resterna så jag kan äta upp det idag. Jag ville inte äta mig proppmätt innan giget ju. Man får ju prioritera. 

När jag skulle betala ville jag betala med alla mina mynt. Jag var skitglad för att jag hade precis så att det räckte till 11.30 pund i mynt. 
Då säger han i kassan(samme man som berättade om "grönsakspennan") att dom inte tar emot 5 pence mynt. Och jag hade två såna i stället för 10 pence.

Han fortsatte med att ta upp en stor plastpåse fylld med 1pence, 2pence och 5 pence mynt och berättade "asså, vi blir aldrig av med dom här, vi kan aldrig använda oss av dom, så vi tar inte emot dom längre".
Jag tänkte snabbt för mig själv att dom kan väl bara gå till banken tvärs över gatan och växla, men jag ville inte skapa en scen så jag lämnade fram min 5 pundsedel istället. 
Hittade den här på promenaden också. 
Det gick bra… sen fick jag berättat för mig av grabbarna när jag kom tillbaka, att det är olagligt att inte ta emot pengar.
Jaja, det blev ju lite action att beställa mat igår iaf. Sån där random action uppskattar jag. En grönsakspenna helt enkelt. Tack för tipset vettja!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.