Translate

torsdag 6 december 2012

"Remember to milk it as much as you can..."


Nu har jag legat däckad i två dagar. Typiskt med förkylning när man ska ut på turné och ha kul. Vi hade en dag ledigt mellan gigen så jag tog en super-vilodag och passa på att "milk it" så att säga. 
Då får man säga till sin pojkvän att man vill ha te, eller att han får gå och köpa medicin åt en. 
Det gäller att ta vara på gånger som dom här då man får be om hur mycket man vill utan att känna sig jobbig. 
Vi har som regel i vårt förhållande att man får "milk it" så mycket man bara kan om man är förkyld. Vi brukar påminna varandra om att "remember to milk it as much as you can, you doooo have a cold".

Nåväl, idag känner jag mig bättre. Men jag går omkring med toapapper i fickorna tills jag behöver snyta mig. 
Eller som idag, det var slut papper på toan, så det var ju på ett sätt en positiv grej med förkylningen… att jag kunde använda mig av mitt "snorpapper" på toalettbesöket. Och nej, det var inte begagnat, det var faktiskt helt o-snorat.

Idag är vi i Aberdeen och ska spela musik. Det blir kul. Jag sitter här och kikar på raider-materialet och funderar om jag ska hugga in på nåt. Det är svårt att hålla sig ifrån godis varje dag, för det dyker upp framför ögonen på en hela tiden. Man måste vara psykiskt stark att kunna avstå all choklad och haribo som ligger utspritt överallt. Och nej, så psykiskt stark är jag inte. Så ja, det stämmer. Jag äter nog godis varje dag nu. Godis är gott. 

Jo förresten, jag var tvungen att ta kort på den här fina affischen också, den hängde  på gigstället i Newcastle. Låter ju skithäftigt!!
  
Hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.