Translate

fredag 21 december 2012

jaa, det stämde ju jätte- jätte- mycket!


Jag bestämde mig tillslut. 
Idag har varit en fullspäckad dag. Fullspäckad av funderande som tillslut skulle mynna ut i ett beslut. Jaaaaaaa, nu har jag besämt mig. Jag bokade ett flyg hem till Glasgow den 30:e… Ryanair, känns bra.

Nu ska jag bara ta mig ner till Stockholm innan det också. Men jag får se om jag beslutar när det blir idag eller kanske en annan dag. Jag har tänkt så mycket och jämfört priser i 4 timmar(ja, det är faktiskt sant). 
Det enda jag har gjort mer än funderat och jämfört priser för olika dagar osv är att jag tog en fika. Te och lussebullar.. (gott, mycket godare än dom äckliga jag gjorde hemma som inte ens jäste, dom blev som stora cementbullar som man skulle kunna använda som vapen eller liknande för att kasta på någon.) 

Jag är rätt bra på att fundera länge och noga. Ibland kallar folk detta för beslutsångest. Jag undviker det ordet i dessa sammanhang… för det handlar ju faktiskt bara om att hitta bästa lösningen och man måste ta olika ämnen i åtanke. Så som t.ex pengar, restid, hur många mellanlandningar, hur mycket/lite tid man får hänga med folk på respektive sida om sjön(alltså den där havet som ligger mellan Boden och Glasgow ni vet..).

Och på tal om att resa så var vi uppe tidigt i morse och körde James till flyget. Jag blev lite nervös när inte James hittade sitt bokningsnummer från SAS som han skulle haft i sin mejl. Men vi gick direkt till disken och tänkte checka in istället. Jag blev ännu mer nervös(ungefär 94% mer nervös) när han i disken säger att han inte hittar någon James som ska flyga 10.15. 
Jaha, tänkte jag och stod och började fundera hur detta skulle lösas. 
Men det löste sig snabbt när sas-killen sa" han kanske ska flyga med Norwegian, dom flyger exakt samtidigt"
Phuh…. jaa, det stämde ju jätte- jätte- mycket! 
Det förklarar både varför han inte hittade sin biljett och att han inte fanns med på SAS-flygningen. 
Allt var lugnt. 

När jag kom hem från flygplatsen kom jag på att jag vill veta när jag får träffa honom igen(just för att han e så skön att hänga med, och han luktar gott också) så det var det som triggade igång min bokning. Yes, nyår i Glasgow i år igen. Det blir väl spännande? Man kanske skulle baka en kladdkaka innan tolvslaget då? Eller bara nöja sig med hemmagjorda french martinis. Klassiker.


Jag och pappa tyckte att solen var så häftigt när vi körde genom Luleå,
så vi stannade för att ta en bild. BEAUTIFUL!
Imorn är den kortaste dagen på hela året. Då går solen ner där vid 13-tiden.
God Jul vettja!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.