Translate

måndag 24 december 2012

Christmas-table...

Ja, asså vi skippade julbordet idag. Vände kappan mot vinden, i isande kyla och så åt vi kalkon istället. Kalkon och potatis och det viktigaste, brunsåsen. Jag brukar vara en sås-förespråkare.
Jag måste alltid övertala James att han ska ta mer sås, eller i vissa fall att han ens ska ta någon sås överhuvudtaget. Jag brukar ta med mig bearnaisesås på tub i väskan när jag drar över till Glasgow. Och med bea-såsen har jag faktiskt lyckats. I början var han inte så haj på att ens ha det till nånting, men ju mer jag hade det till ungefär vad som helst så provade James mer och mer, och tro det eller ej, men nu är han också fast. Bra grej. Sås är gott.

Men ja, julbord är också gott. Vi åt faktiskt vårt julbord i torsdags, då fick James också smaka. Vi kallade det "Christmas-table".... Jag älskar direktöversättningar, stort fan!
Ja, julbordet var nog en lika stor hit som såsen.

Kul med jul. Eller som vi brukar säga i min familj, ett citat taget från en inlämningsuppgift för idrotten jag gjorde i 8:an. "Kul med Kula". Ja, för dom som inte visste så är jag gammal kulstöterska. Det gick bra, jag peakade som 15-åring.

God Jul hörni!
Yes, jul i vårt hus. och snö på vårt tak.

1 kommentar:

  1. Hejsan Jonna!

    Jag heter Emilie Roslund och jobbar på programmet PP3 i Sveriges Radio. Hör av mig till dig för kolla om du har lust och tid att vara med i vårt program den 2 januari.

    Vår tanke:
    Vid årsskiftet går vår ordinarie programledare Pär Lernström på föräldraledighet, och ersätts då av en tjej vid namn Linnea Wikblad. Under hennes första program tänkte vi ha med en eller två personer som också har erfarenhet av att komma in som ersättare i ett sammanhang, och som kan berätta lite om hur det var för dom att hoppa in i ett framgångsrikt band/program/serie eller liknande.
    Och vi undrar alltså om du har lust att vara en av de personerna?
    Tanken är ett lättsamt snack. Tar ca 15 min.

    Vi sänder från Stockholm men har stationer över hela landet, ifall att du inte har möjlighet att komma förbi just vår studio.

    Vore jättekul om du ville vara med. Ha det gott (och en fortsatt god jul)!!

    Det går bra att kontakta mig på emilie.roslund@sr.se

    /Emilie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.