Translate

måndag 25 februari 2013

Lie to me...hypen, på ett bra sätt.


Jag är helt inne i min nya favorit serie.. så jäääla bra asså!
"Lie to me".. tror att den var ute för typ 4 år sen. 

Men ja, som vanligt så hänger jag i min egen bubbla och har inte lagt märke till att Lie to me låg utanför bubblan. 
När jag fick reda på det så välkomnande jag serien in i min lilla bubbla så hjärtligt!

Det som är bra är att även James har börjat uppskatta serien, näst intill lika mycket som jag. 

Vi båda har börjat göra imitationer av huvudkaraktären Dr. Lightman och det har gått så långt att jag tänker "vad skulle Dr. Lightman ha sagt här" i mitt vardagliga liv.

Det gick även snäppet längre idag när vi skickade sms till varandra med citat som vi tror att Lightman skulle kunna säga… Men det var svårare att fatta i ett sms för man måste höra den engelska dialekten, det är den som gör det. 
(Det är då man finner sig själv läsa sms:en högt för sig själv bara för att få känslan av karaktären, detta går även att jämföra med att prata i sömnen, fast i vaket tillstånd). 

Varje gång jag bestämmer mig för att se ett avsnitt måste jag vara helt fokuserad… Dels för att det är inte textat(ooops, nu vet ni) och dels för att jag vill se allt som händer. 

Det är ingen idé att slå igång den om man ska ta ett bad eller laga mat eller nåt, för ibland måste man doppa huvudet eller röra om i grytan och då är det värdefulla sekunder man missar. 

Äh, jag får väl fortsätta öva på min Dr. Lightman-gångstil nu… Nu har jag hypeat upp den här serien så mycket så att ni bara har tre val….

1. Kolla in den (Detta alternativet går även för dom som redan sett den)
2. Kolla inte in den (helt ok, nästan så att det blir "mer-åt-mig-feeling" även fast det kanske inte stämmer?)
3. Vänta ett tag, kolla in den sen. (Ja, vissa är ju kanske super-busy men ändå känner att det skulle vara kul att se den, och då tycker jag att det här är bästa alternativet).

Eller läs en bok?
Nae, men hejje med er. Hörs sen vettja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.