Translate

lördag 23 februari 2013

En ny låt, fotboll och monopol.


Igår spelade jag monopol för första gången. Det verkar ju vara rätt kul det där spelet. Tyvärr så hade jag inte så mycket nybörjar-tur vilket ledde till att jag fet-losade. 
Men jag gjorde det med flaggan på topp. Jag hade faktiskt dom två dyraste gatorna plus att jag åt Ben & Jerrys samtidigt. Så det gick bra att fet-losa ändå. 

Igår var jag även och sparka lite boll för första gången för i år. Jag blev nästan lite förvånad själv när jag tog med mig bollen på min springtur. Förra året brukade jag och James dra ner till planerna och sparka lite. Vi gjorde det så pass mycket att jag fick ett par målvaktshandskar av hans mor i födelsedags present!! Värt!

När jag kom till fotbollsplanerna var det lite folk runt omkring och jag tänkte "ska jag verkligen ta fram bollen här, jag är ju ganska dålig". Men sen la jag dom tankarna åt sidan och tänkte att jag måste öva upp mina skott innan James kommer med nästa gång… så får han se hur bra jag blivit. Jag bara yes asså!

James ringde efter hans möte och frågade vad jag gjorde. Andfådd så svarar jag att jag var och tränade mina fotbolls-skills. Han blev jätte stolt i sitt fotbollshjärta och ganska avis och sa att han ville ju vara med.
Nåväl, nu har jag fått lite extra träning så nästa gång ska jag sätta dom i krysset…(eh va?) 

Jo just det ja, James hävde ur sig en ny grym låt häromdagen. Det första jag tänkte va "neeeej, vi kan ju inte ha den här som en b-sida.. det här är singel-material". Haha, Blygsamt, jag vet. Äh, men ni fattar, bra låt helt enkelt. 

Så vi gick till repan och spelade in den. Jag spelade piano och klockspel och James sjöng. Det blev bra. Så nu ska vi bara spela in den igen på ett riktigt akustiskt piano. Blir nog efter helgen. 

Idag är det soligt i Glasgow, så det kanske blir skjuta- i- krysset- träning. Eller nåt heeeeelt annat för mitt ben har träningsvärk, haha typiskt. 

Hejje på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.