Translate

torsdag 7 februari 2013

Najs Nåjs...


Vi var i repan idag. Spelade in lite grejer. 
Jag fick äran att spela klockspel och melodica. 
Jag fick äntligen använda mig av mina skills från blåsorkestern jag spelade i när jag var liten. Trumplatsen var redan tagen… så jag fick spela klockspel… för det går inom "slagverk". 
Ja, asså, det kändes inte så likt trummor. Jag fick spela tamburin ibland också. 
Jag började i orkestern när jag var 10 år typ. 

Just vid den tidpunkten i mitt liv var jag ganska nöjd att spela några melodier på klockspelet istället för att hålla hela orkestern igång med att lira trumset. Även fast jag aldrig spelat klockspel tidigare… jag fick lära mig helt enkelt. 

När trumplatsen väl blev ledig… ja, jag var väl 11-12 år då kanske.. då var jag fortfarande så himla blyg så att när det stod "fill-in" i noterna så spelade jag rakt igenom hela tiden och fortsatte kompa för att jag var för nervös för att göra bort mig och jag gjorde ett fill-in. 

Jag visste hur jag skulle göra och att jag kunde göra det.. och min lärare stod och visade att "här står det fill-in" och jag mumlade tillbaka att " jaaaa… jag gör det nästa gång". 
Jag visste ALLTID när fill-inet skulle va… men jag tänkte att det var för läskigt att hitta på ett eget fill-in inför hela orkestern. 

Det var ju nästan som ett solo(i en hel takt) inför en fet publik som hade ryggen vänd mot mig (orkestern). Nåväl… jag är glad att jag kom över det stadiet… Jag är inte längre rätt att göra ett trumfill.. vilket löste sig rätt bra nu när jag faktiskt håller på mycket med trummande och sådär.  

Jaja, flashbacks till blåsorkestern idag. Först när jag började hette vi "Juniorblåset"… sen blev det omröstning efter nått år och då fick alla komma med förslag som man fick rösta på. Det nya namnet blev "Najs nåjs, for girls & boys". 
Asså helt ärligt.. jag kan inte komma på ett bättre namn än det.. 
Najs nåjs, for girls & boys… asfett. 
Gonatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.