Translate

måndag 2 december 2013

Vinprovning i ett italienskt slott.

Min bästa dag på turnén so far är nog när vi var i Roncade i Italien. Det kändes som att mycket klickade och hela dagen ba var grym. Kanske för att vi fick se solsken när vi kom fram. Det sätter en bra feeling på dagens aktiviteter. 
Jag tog en snabb dusch och bytte jacka... tog på mig skinnjackan istället för feta kappan. Då kändes det som en ännu goare vibe. 

Hur som helst så är Ronacde typ en liten by i Italien. Mitt ute på vischan... så det var häftigt att folk faktiskt hittade dit på kvällen när vi spelade. 
Under dagen, tog jag mig en promenad in till byn. Jag hittade ett coolt slott och tog lite bilder utanför. Jag gick in på gården och tog lite fler bilder. 
Då möttes jag av en äldre italiensk man i sin bil som frågade vad jag gjorde... 
Jag tänkte att det kanske var ett privat område.. och att jag gick och knäppte foton på hans gård. 
Ta det som en komplimang dude... 

Nae, men han började förhöra mig och jag kände mig lite bortkommen och svarade så snabbt jag kunde på alla frågor... 
Det visade sig att det var något slags B&B det här slottet och han frågade hur många vi var i bandet. 
4 sa jag. 
Säg till om ni behöver sovplatser, då hyr vi ut, svarade han barskt. 
Haha, han var så hård och kollade bara rakt fram och inte på mig... och avslutade med att köra sakta framåt.. iväg från mig... och sa: Jag kanske kommer förbi på giget ikväll. 
Och så var det med det. 

Jag vågade mig på att utforska lite fler sidor av slottet och tillslut såg jag lite människor inne i en byggnad. 
Det var glasdörrar som jag kikade in igenom och tänkte precis vända mig om och gå tillbaka hemåt när massa sköningar inifrån började vinka och ropa åt mig att jag skulle komma in.
Jag gick in, kände mig ganska långt borta från min comfort zone och sa lite blygt, jaha, vad händer här då? Gör ni vin eller? hehe.

Alla där inne började visa på kartan var dom odlade druvorna i närheten och var alla olika sorters viner varifrån. Och sen fick jag provsmaka på allt. 
Jag stannade där inne och pratade om livet och vin ett tag. Dom tog fram såna där skorpor som vi fick till vinprovningen. 
När jag sa att jag spelade i ett band och vi var där på turné och nämnde Glasvegas blev en av dom helt paff och började sjunga på Daddy´s gone. Helt weird och helt awesome. 
Så jag bjöd in dom till giget på kvällen och så träffades vi där med. 
Jag köpte med mig lite vin och fick även med mig en vinflaska som bossen, "Roncades maffia" gav till mig. Känns bra att ha maffian på sin sida. 

Giget var hur kul som helst och alla som vi träffade efteråt var hur fina som helst. Jag har lärt mig att jag är battierista. 
I en liten by i Italien, där drack vi vin, åt pizza och spelade musik. 
Ikväll i Madrid, det är kallt i backstage, kallt vatten i duschen, och det enda elementen slutade just fungera. Haha, klassiker! 
Jag är glad ändå, jag är typ 100 procent säker på att jag kommer vara nog varm under giget.. och vi ska snart få spela musik. Kul med musik, som man brukar säga! Kanske får smaka på det spanska vinet efter giget med? Ha så kul mina vänner!


Jag och mina nyfunna vin-vänner

Superbra klätterträdd på gårn.

Slottet.

En vattengrav för att skydda sig mot fiender.

Man kan ha vin i såna här.

2 kommentarer:

  1. ahaaahhahaa!!!! very nice story and super photo!!! in the castle into the wine shop we spent nice time together!!! byeeee
    nicola

    SvaraRadera
  2. Hi Nicola!! I´m glad you found my blog here!! Ha, thanks for the nice wine and great company!! :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.