Translate

fredag 13 december 2013

A day in the life...

Göteborg!!
Vi var där för snart en månad sen. Tiden går ju sjukt fort.
Vi lirade på Storan där och vi fick träffa en kille som heter Ken.
En skön kille från New York som hängde med oss under hela dagen och fotade det han kände för.
Man kan gärna gå in och kolla på alla bilder han tog under dagen via den här länken: Kens bilder
Och här är en till länk från Prefixmag.com

Jag är ju inte värsta bäst på att ta foton under turnéer.
Och speciellt inte på mig själv... och speciellt inte på "vardagliga saker". Jag tar typ kort om jag ser nån häftig byggnad när jag är ute och går eller så.
Så det var ju kanon att Ken hängde med oss så kan man få lite inblick i vad vi håller på med om dagarna.. så, here it goes.

En vanlig dag brukar börja med att kolla vad det är för kod till internet. Förhoppningsvis finns det internet, eftersom det är dyrt att kolla mejlen när man är utomlands annars. När jag är i Sverige är det dock lugnt. Kör på mitt supergamla erbjudande från 2008 från halebop. Värt.

Och efter det så kollar man vad det finns för dusch möjligheter i venuen. Det har varit RIKTIGT olika standard på dom asså. Göteborg var som en fest... om man jämför med andra delar av Europa.
Efter några veckor på turné så började vi gissa vad det skulle vara för "fel" på duschen just den dagen. Kanske var det att det inte fanns någon dörr (!!), eller så kanske det inte fanns varmvatten(uff, så jäla kallt asså), eller så kanske det blev översvämning... Vi fick en härlig kompott av allt tillslut. Men jag såg till att duscha varje dag i alla fall, så allt var lugnt.
Här hänger jag med Mikael Wiehe och Bounce och kollar instagram.
Asså tamburinen måste sitta på exakt rätt ställe... weird but true.
 Sen blev det soundcheck dags. Innan det var jag och köpte en fet påse godis att ha med mig från Sverige på resten av turnén. Den låg i min resväska... nu ligger den inte där längre.


Vi brukar dra en vända av Geraldine åtminstone. Jag brukar säga "höj gitarren och tamburinen tack".
Kanske lite mer tamburin ändå?
Sen gick vi och käkade på Max till middag till min stora förtjusning. Jag fick med mig hela gänget. Jag brukar göra ganska bra reklam för Max... Men det var nog inte det bästa att käka innan ett gig dock. Jag käkar helst 3 timmar innan så att man har energi att dansa runt lite på scenen när det väl ska till. Det var lite mastigt. Däremot så käkade jag på max en gång till på turnén. Det var efter(efter, bra idé!!) giget i Köpenhamn. Jag spraaaang dit innan bussen skulle åka bara för lite strips med smältost. Galet, men gott. 


Så här kan det se ut innan vi går på scenen. Jag håller i mina hörlurar för att jag skulle precis gå ut till trapphuset och värma upp. Ibland gör jag det, typ springer upp och ner med hög musik i öronen och värmer upp för att få upp flåset lite. Bra vibe. Ibland kollar folk konstigt på mig dock, men då höjer jag bara musiken i mina öronen och ler mot dom och fortsätter springa. Hej hopp.





På väg mot scenen. Spinal tap vibe. Vi gick och gick mellan massa dörrar, upp och ner och upp igen för att tillslut hitta rätt ingång. WE MADE IT!! 

Jag och tamburinen.
Rock n roll.

In movement.
Efter giget, svettig och utan brillor. Det var kul, well done everyone, let´s skåla.











Sen ibland går vi och träffar lite folk efter giget vid merchen. Det är också kul. Här står jag och pratar med en kille från Hultsfred tror jag det var. Han gillar te med honung och mjölk. Och han spelar också musik. Det är kul med musik som man brukar säga. Hejje!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.