Translate

tisdag 26 november 2013

14 år, felhörning, musikvideo och katedralen.




Här är vår nya video. Ta en titt vettja.

Själv tog jag en prommis in till Zagreb city. Eller jag fick skjuts. Men jag gick tillbaka. I snön.
Det snöade. Det var julmarknad och bra vibe. Jag gick in i en jättefin katedral och satt där ett tag. Lugnt och skönt. Det känns som att det är lite motsatsen till var vi brukar hänga dom flesta dagar. Jag tog lite kort, kolla.


Vi beställde mat till stället vi lirar på ikväll... jag tog enchiladas. Två personer beställde "pepperoni" pizza. När det väl kom fram så var det två pizzor med "peppers only"... haha, kul. Det var en margarita med lite paprika på. Det låter ju jättelikt!!! Peppersonly......

Jo, häromdagen sprang vi på bandet Travis. Det var också på festivalen i Tyskland.
Det fick mig att tänka tillbaka på när jag gick i "rockskolan" när jag var 14 år.
Det var i Boden och det var första gången som jag spelade i något sorts band. (Förutom blåsorkestern som jag spelade klockspel/triangel i... wohoo....)
Det var typ då jag bestämde mig för att jag skulle bara köra på med trummorna.
Jag var superblyg och försökte våga göra fill-ins inför bandet. Shit vad nervöst!!
Hur som helst så spelade vi en cover på låten "Why does it always rain on me" med Travis... och nu, 12 år senare stod jag i deras hotellrum och pratade turné-anektdoter med samma band...
Då kändes det som att det var längesen jag var 14 år...

Nu är jag 26 och ska ta en dusch i Zagreb denna vinterkväll. Hejje!

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.