Translate

fredag 6 december 2013

Paris och julmys.

Vi var i Paris igår. Jag fick lite tid att turista för första gången där. Vad fint det var.
Jag var ute och gick i december-solskenet i 4 timmar. Jaaa, "december-solsken".
Det känns som ett ord jag aldrig har använt förut, kanske för att det knappt existerar där jag vuxit upp.

Jag gick där på paris gator och kände lycka. Som norrbottning är man inte bortskämd med solsken under vintern.
Så det bästa för mig var nog inte att se Eiffeltornet eller Louvren... det var det där solskenet som gjorde mig så glad. Tänk vad lite sol kan göra!

Jag gick och skrattade lite för mig själv efter att jag hade frågat en random fransman att ta ett foto på mig.. i solskenet... vid vattnet... vid Eiffeltornet.....Jag tänkte det här blir ju en kanon-komposition!!

Jag frågade om han kunde ta kort på mig på engelska och han svarade på franska så efter det körde vi kroppsspråk.. universal-style.
Jag visade min kamera på telefonen och var knappen var. Han var väldigt ovan vid en Iphone. Så han pekade med kameran mot sig själv och försökte trycka på baksidan. Jag hittade därefter ett kort på hans jacka...
Så jag försökte visa igen att man trycker bara på den lilla bilden på skärmen och på skärmen ser man vad man tar kort på. Det funkade...
Där står jag, på en bro vid Eiffeltornet. Jag tyckte att den här bilden var så söt. Man skymtar mig där, och man kan se lite av benen på Eiffeltornet. Men mest bara sol. Varför inte?
Jag tackade för bilden och gick vidare.







På kvällen efter giget träffade jag en trevlig typ. Jag berättade hur glad jag var över att det var så fint väder, och att det hade varit så fint i Italien och Spanien också.
Då avslöjade hon att det faktiskt brukar vara jättegrått och trist i december, regnigt och dant.
Jag ville inte veta det. Egentligen vet jag inte det heller. Wöööhöö!!
Den lilla tid som jag har spenderat i Paris i december har varit soligt och fint. Det är det jag kommer komma ihåg när jag tänker tillbaka.

Nu är vi i Belgien. Tror att det finns våfflor och sånt här i stan. Själv håller jag på att tvätta. Det finns en tvättmaskiiiiiiiin!!! Värt.
Det är såna grejer som gör livet lite enklare på turné. Att det finns tvättmaskin i lokalen där man ska lira. Lyx.
Det finns även en dusch med varmt vatten, som man kan låsa om sig och det svämmar inte över.
Också lyx!!
Och imorn har Rab bett om lite julmys i omklädningsrummet. Vi hoppas på en gran. Rab vill ha jul-vibez!
Jag har lussebullar som väntar på mig i frysen när jag kommer hem... och nejlikor som jag kan sätta i apelsiner. Jul-feeling bör ha chans att infinna sig. Trots random december-solsken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.