Translate

torsdag 12 december 2013

Thank you world... /Lilla Jonna

Asså helt crazy!
Idag var det en fet samling människor som har läst min blogg.... från INDONESIEN.
Hej hej, kul att ni hittade hit!! Men asså hur hittade ni hit?

Man kan kolla vars ens läsare kommer ifrån... eller asså, inte var dom kommer ifrån direkt så, men vilket land dom befinner sig i när dom besöker min blogg. 

Det brukar vara mest från Sverige... då slipper man använda google translate lika mastigt. 
Sen brukar USA och UK komma på andra och tredje plats. Google translate på hög nivå!!

Och det förvånar mig också... kanske främst med USA. Andra sidan atlanten liksom.
Men idag så tog Indonesien andra platsen!! Det är ju as-långt bort!!

Men det är ju skitkul. 
Jag tänker mest att det är ju bara lilla jag.  
Jonna från Boden. 

Det var jag som fick utbrott på min familj när jag inte hittade sifferboken när jag gick i trean. 
Fy vad pinsamt att ha tappat bort den!(Men vi hittade den efter några dagar, så stormen la sig).

Det var också jag som tittade över axeln på en kompis under ett glos-test på engelskan och efteråt nervöst gick fram till läraren och frågade om jag fick ändra det jag precis lämnat in. 

Han kollade konstigt på mig och tänkte att det är klart att jag inte får ändra nu när jag vet svaren. 
Men jag svarade att jag ville ändra till fel stavning, för att jag hade tjuvkikat så att jag kunde skriva rätt. 
Ouf, jag tyckte det var jobbigt att ljuga, så det var bättre att gå fram och säga sanningen. haha. Weirdo!

Det var jag som sedan 7 års ålder smet iväg från andra lektioner för att ha min trumlektion varje vecka. 
Det var lilla Jonna... Den lilla Jonna finns kvar såklart, men har också blivit äldre och visare(yeah right).

Och nu såhär 19 år senare sitter jag och skriver om tankar jag har.... och helt crazy att folk går in och läser om mina upptåg och o-upptåg. Så tack världen. Kul att ni kikat in i min lilla värld för en stund. 





3 kommentarer:

  1. Du är grym helt enkelt och verkar vara en jordnära person som dessutom spelar i ett grymt bra band.

    Dessutom är det väldigt trevligt att läsa lite inside från turnéer och liknande. Det blir personligt.

    Ha en fin Lucia-dag.

    Stor kram från Jönköping

    //Nora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad fint Nora!!
      Tack!!
      Jag streamar Lucia på svtplay i detta nu!! :)
      Kram

      Radera
  2. Hej, jag är din läsare från Indonesien ... trevligt att känna dig ...I am sorry if my swedish is bad, I am still learning you know...:)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.