Translate

onsdag 13 november 2013

Vilsna mustascher i Tyskland.

Jag har ätit apfelstrudel med grädde och vanlijsås, det var awesome. Till det drack vi öl från schumacher bryggeri i Düsseldorf. Bra vibe och skön kille med mustasch som serverade och drog skämt med tysk accent. Han ba kom med öl hela tiden, vilken service asså!

Han påminde mig om min far med sitt mörka hår och mustasch, passade bra eftersom det var min fars födelsedag igår. 

Jag skickade ett grattis-sms till far min och upptäckte även där att det finns en symbol i emoji-tangentbordet som ser ut som min far också. Värsta likt!! Det är nog den emoji som är mest lik nån som jag känner!!

Efter vårt besök i Düsseldorf city så gjorde vi ett mycket tappert försök att ta oss hem med det tåg vi åkte in med. 
Det gick dåligt. 
Vi hamnade på fel tåg... det var tydligen det sista tåget som gick och det förde oss rätt ut på vischan.... 
Vi väntade också väntade och letade taxis men den tyska, tysta natten var oundviklig, inte ens trafik på gatorna. 
Vi väntade på ett nytt tåg i typ en timme men tillslut kom en taxiförare med mustasch körandes förbi. 
Han räddade oss och tog oss tillbaka till vårt hem, bussen!

Jag drog en joggis till en fin park igår med, kolla vad fint!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag var på er spelning i Malmö häromdagen och hittade hit sen. Ville bara säga att det var en fantastiskt fin konsert och du var grym! Hoppas ni kommer tillbaks snart igen :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jonna! Tack för en bra spelning i måndags på Berns :) Tänkte bara skicka över länken till bilderna som jag och en annan fotograf tog. Och jag lovar, ni ser coola ut ;) Och om du vill så kan du ju även läsa intervjun jag gjorde med dig! Ha det bra! /Hanna, Festivalphoto

    http://festivalphoto.net/pictures&concertID=27925&artist=glasvegas#.UoyGuieQMtE

    SvaraRadera
  3. Hej hörni!
    Tack, vad kul att ni diggade våra gigs!!
    Ja, grymma foton Hanna, tack!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.