Translate

måndag 25 november 2013

Prag, Wien, polisen och smör.

Idag har det snöat i Wien. Kom precis tillbaka från en kylig nattpromenad efter kvällens gig.
Publiken var alldeles galna... på ett bra sätt! Kul!

Här om natten drömde jag att dom hade börjat sälja mitt favorit-smör, Bregott i Skottland. Vilken glädje!! Det var typ samma förpackning, men lite mer avlång, dom gröna, normalsaltat asså.
Men ack, det var bara en dröm. Mitt favoritsmör i Skottland är annars Lurpak eller Anchor.
Anchor är under företaget arla, vilket känns väldigt svenskt(?)... plus att jag gillar ankare. Bra deal.

Igår natt.. (eller typ morgon) blev vi stannade av polisen när vi var på väg till Prag.
Vi har en rolig busschaufför.
Han kom upp och ropade på vår turneledare när han blev stoppad för han behövde ha hjälp med att få allas pass...
Så han stövlar upp för trappan där alla ligger och sover och ropar "NEIL!!!"
.... och sen hör jag en väldigt förvirrad man i några sekunder... när jag låg där i min lilla säng kan jag riktigt höra hur busschauffören börjar stryka sitt skägg(om han hade haft ett asså) och mumlar: oh no, it´s not Neil, what is it again....?
"RICKY!!!"...
Haha, skön kille. Han hittade rätt namn tillslut.
Asså, allt gick bra förresten. Vi kom till Prag. Herregud, vi är ju redan i Wien, man ba whaaaat!!
Åker till Zagreb ikväll.... första gången för mig. Hoppas man hinner se lite coola grejer, eller äta nåt coolt. Jaaaaaa!!!!

Här bor vi, i Prag... och lite överallt.

Man får cykla om man vill... sjyst, jag gillar att cykla!

Wien by night... fint och kallt.


1 kommentar:

  1. Hälsa Kora Dilic på Agencija Gramofon då du ändå är i Zagreb. Och spela fint.!
    DanE

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.