Translate

onsdag 10 juni 2015

A vibe cat

-You're just a wild cat.
-Did you say vibe cat?
-No, a wild cat.
-I thought you says 'vibe cat', like, I'm just going round vibing.

Härligt samtal som inträffade just. Asså helt allvarligt, man vill ju vara en vibe cat om något !!

Vi pratade om att gå och spela basket. Re-match från igår då tempot var högt och det rasslade till i basketkorgen var och varannan sekund.
Vi är typ helt kass på att få bollen genom korgen, men annars är vi bra på basket.
Han ba, asså ska vi gå och spela eller ska jag börja jobba direkt så kan vi göra nåt ikväll?
Jag ba, börja jobba nu, så gör vi nåt ikväll.
Sen blev han så kissnödig så han inte riktigt kunde koncentrera sig och sa: ja, men då går vi och spelar basket då, men jag måste kissa först.
Jag ba, fast jag sa ju precis att vi satsar på att göra nåt ikväll istället.
Han ba: Jaaa, fast jag är för kissnödig för att tänka på vad du sa. Vi hörs efter jag kissat.

Vi satsar på att göra nåt ikväll hörni. För nu jobbar han och jag skriver en blogg. woop woop.

Jag satt och läste igenom mina gamla historier på den här sidan för någon månad sen, och tänkte, fy fasen vad roligt, jag borde skriva såna här oftare så jag kan snegla tillbaka och tänka "fy fasen vad roligt".
Men så gjorde jag inte det. Förrän jag pratade med min kille idag om basket och vibe cat och då ba tog jag fram penna och papper, heeeelt old skool, och började skriva. Fast på datorn.

Och hörni, imorn drar sommarens festivaler igång med Hurula som jag spelar med. Peppad_tjej_87.
Så vi kan väl göra så att vi satsar på att ses där. Nu ska jag ut och springa, för att balansera upp lite grann eftersom det inte blev någon basket idag. Hey doh. Hejje.
Foto: The fabulous Annika Berglund.
http://annikaberglund.tumblr.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.