Translate

fredag 23 augusti 2013

Musikvideo och Glaswedish


Sitter på flyget igen, fast åt andra hållet igen. Tillbaka till Sweden. Jag bestämde mig för att åka tillbaka direkt till Sverige efter London sen min syrra hörde mig prata i sömnen uppe i Boden nu i veckan… på engelska. 
Gonny turn that aff ? mumlade jag på engelska.
Sen får jag tillbaka någon som skrattar sarkastiskt säger " JAA, viiiiiiiisst, jag STÄNGER AV". 
-Awrite thanks...
Då i min lilla dröm började jag undra varför hon skrattade åt mig… och då började jag undra om jag kanske pratade engelska?…Men jag var för trött för att tänka på det så jag tänkte att jag sover istället, bra feeling!!

När vi pratade om vad som hände nästa dag så blev jag rädd att jag höll på att bli en sån där som glömmer bort svenska… Att jag kommer tillbaka och bryter… på engelska. Well hello hejsan, och allt det där…
Jaa, så åtgärden blev definitiv och jag bokade in en Stockholms-weekend… Hänga där och snacka svenska. Wohoo… Också bra feeling!!

Jo, igår spelade vi in musikvideon till vår nästa singel, Later… when the tv turns to stativ. Det gick bra. 
Typ den braigaste och lättsammaste inspelningen hittills. Hela crewet var väl förberedda så vi hängde mest på bara. 
Vår roll var att stå i ett vardagsrum och spela låten massa gånger.
Och för mig, som gillar att spela trummor och sådär så gick ju det väldigt bra. 

Vi drog igenom låten massor med gånger och som vanligt så svettades väl jag mest… eller typ i alla fall. 
Det är ju gött på sitt sätt, så det känns som att man jobbar. Det enda jobbiga är att när man blir sådär svettig så börjar solglajjerna åka av. 
Så jag har fått komma på "hemliga" sätt att fösa upp dom på…. typ försöka se cool ut och luta mig bakom och låtsas som att jag gör en cool pose. Då fattar typ ingen att jag her upp glasögonen. 

Jobbigt att måsta använda händerna varje gång man måste he upp glasögonen… plus att mina händer är oftast bizzy med att spela trummor ändå. 
Så jag har fått jobba upp denna talang, den har tillfört mycket….

Lyxigt var det också att mellan varje tagning så kom smink-tjejen och torkade svetten och pudrade näsan på oss… Utan det så hade alla fått se mitt riktiga jag.. Typ riktigt o-cool, och mest bara svettig.

Men, nu har jag duschat, är osvettig och på väg till fest. Typ precis samma som igår kväll, förutom duschat och osvettig...
Okej, vi hörs, hejje!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Ibland vill jag dela med mig av saker som händer i mitt liv, då skriver jag det här. Det kommer bara vara jätteintressanta inlägg. Så välkomna till min super-blogg.